Herkes içerik yazabilir.Hatta kimileri çok da iyi içerikler ortaya çıkabilir. Şayet Google’da iyi bir nokta hedefliyorsanız bundan daha fazlasına ihtiyacınız olabilir. Bunu kısaca özetleyecek olursak; içeriğin temel hedefi, arama motoru alışkanlıklarına uygun olması, ziyaretçinin algısının doruk noktada olduğu ilk 8 saniyede dikkat çekmeyi başarması, itibarınıza zarar vermeyen biçimde oluşturulmasıdır.
Günlük hayatta bir mağazaya giden müşteri beş duyu organına da hitap eden bir atmosferle ve hatta onu yönlendiren satış elemanıyla karşılanırken, ziyaretçiyi dijital ortamda başka alternatiflerden uzak tutacak içerik oluşturmak, şüphesiz dil bilimi kadar sosyal bilimler konusunda da ehil olan içerik uzmanlarının işidir.
Özetle; dijital içerik yalnızca tanıtıcı yazılar yazmak değildir. Internet kullanıcılarının alışkanlıkları paralelinde içerik oluşturmak, ihtiyaçları doğrultusunda karar vermesini kolaylaştıran etkileşimli formlar yaratmak ve dikkat çekici tipografik öğelerle web sitesine yerleştirmektir.